22.07.2011

Tutorial: Å sy ein genser

Om du har lyst til å sjå korleis eg syr ein barnegenser, så heng deg på!

IMG_0369

Klipping:

-Eg brukar rullekniv og skjerematte. Legg mønsteret nedpå, legg eitt eller anna eg finn i nærleiken oppå, og skjer rundt med éin cm saummonn på augemål.

IMG_0334

-Når mønsteret er halvt: Når  halve mønsterdelen er klipt (skore), markerer eg midten øvst og nedst med eit lite hakk i saummonnen før eg brettar over med midten som brettekant, og skjer andre halvdelen med fyrste halvdel som mal. (Særleg velour sklir om ein brettar i starten og skjer i dobbelt lag).

-Andre merke markerast også med eit lite hakk i sammonnen (til dømes toppen av ermet)

IMG_0335

 

Sying:

Skuldersaumar og halsutringing:

-Høgre skuldersaum fyrst
-Ved sying av skuldersaumer syr eg inn skulderband i saumen for stabilisering, sidan saumen går i samme retning som stretchen. Skulderbandet mitt er kjøpt på Stoff og Stil, men om du kikkar på kjøpeplagg du har, kan du også få andre idéar til skulderband.

IMG_0349

-Saummonnen pressast bakover.
-Eventuelt stikning
-Etter sying av den eine skuldersaumen, kan det vere aktuelt å kante halsutringinga, avhengig av metode. I dette tilfellet syr eg også venstre skuldersaum før eg kantar halsen.
-Kanting av halsen med ribb: Sjå eigen tutorial på dette her.

Ermane:

-Før eg monterer ermane på, syr eg på ribben, etter å ha bretta og pressa den. Eg vel som regel å gjere dette nå, fordi eg synest at den estetiske ulempen med overlocksaum heilt ned (sjå bilete lengre nede) er mindre enn plunderet med å sy på ribben som ein ring.
-Ribben er som regel kortare enn genserstoffet, så ribben må strekkast. Men eg startar å strekkje fyrst når eg har sydd så langt at nålene har fått tak i stoffa.
-Deretter pressar eg saumane (ribbsaummonnen innover i ermet)
-Og syr på ermane mot skuldrene. Skuldersaummonnen bakover. Når eg kjem til den siste svingen som skal bli til armhole ettekvart, rettar eg ut stoffet framom syfoten, samtidig som eg dyttar stoffet lengre bak mot høgre/mot nålene (sjå bilete i avsnittet om sidesaumen lengre nede).
-Saummonn pressast ut i ermane
-Eventuelt stikningar

Sidesaum og langsgåande ermesaum (i eitt):

-Høgre side- og ermesaum fyrst. Før eg syr: I den tykke overgangen til ribben likar eg å klippe av den saummonnen overlocken elles ville klipt av, så overlocken syr jevnare.

IMG_0362
-Når eg har sydd 10-15 cm sjekkar eg om diff’en er greitt innstilt ved å sjå på det eg har sydd: Dersom saumen er bølgete, stiller eg diff’en opp på høgare tal, dersom den snurpar seg, stilleg eg ned.

IMG_0350
Når eg kjem til armhola, rettar eg ut svingen (oransje pil), men for å unngå at maskina kuttar svingen og saummonnen blir for tynn, dyttar eg stoffet mot nålene:

IMG_0363.skulder

-Når eg skal til å sy over ribb-saummonn, dyttar eg den gjerne innunder syfoten bittelitt “før tida”, så ikkje laga skal skli på kvarandre under den skrå syfotfronten (men det sklir gjerne likevel…)

-Så pressar eg saummonnen i høgre sidesaum bakover
-Og i samme seanse pressar eg opp oppleggskanten

-Så syr eg oppleggskanten (fordi då blir trådendane frå coverstitch-maskina festa av overlocken i neste trinn.) Etter 10-15 cm sjekkar eg at saumen er elastisk nok. Dei fyrste centimetrane av overlockremsa frå høgre sidesaum lar eg ligge inni oppleggskanten. Genseren kan naturlegvis også leggast opp heilt til slutt.

-Før venstre sidesaum festar eg lappar:

IMG_0364

Evt. kan også innerlapp festast (dette er fyrste gongs bruk av desse lappane frå www.labelman.no):

IMG_0365

-Så syr eg venstre side- og ermesaum
-Festar trådar med butt stoppenål:

IMG_0355

-Vrenger og pressar saummonnen bakover
(-Pressar saumane generelt, dersom genseren skal vere ei gåve, til dømes)

Genseren er ferdig!

IMG_0369

Slik blir ribben sjåande ut når overlocksaumen går heilt ned gjennom ribben:

IMG_0371

Og slik blir det sjåande ut når overlocksaumen går heilt ned gjennom oppleggskanten:

IMG_0372

 

Stoff og tilbehør:

-Tynn isoli med stretch frå www.stofstedet.dk
-Limegrønn ribb frå www.stoffogstil.no
-Skulderband frå Stoff og Stil
-Raude namnelappar frå www.minanamnband.se
-Satenglappar frå www.labelman.no
-Rullekniv og skjerematte frå Stoff og Stil

4 kommentarer:

  1. så flott turorial - har linket til deg her: www.kreativnorge.blogspot.com Tone

    SvarSlett
  2. Så utruleg flott bloggen din har vorte!!

    Eg har linka til deg i bloggen min, slik at eg ikkje går glipp av eit einaste innlegg :)

    SvarSlett
  3. Jeg tror du må være yndlingsmennesket mitt i hele verden! Takk :D

    SvarSlett

-Kjempekoseleg om du har lyst til å seie hei!
-You're welcome to place comments in english!
-Svenska kommentarer gjör mig glad, danske kommentarer er sjov!
-Ich verstähe auch ein bischen deutsch, doch ist englisch mehr sicher, you're welcome anyway!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...