24.07.2011

Silhuett-applikasjon

I dette innlegget viser eg korleis eg laga denne jersey-applikasjonen:IMG_0387

Dersom du har lyst til å å take utgangspunkt i eit ferdig bilete når du vil applikere ein silhuett, kan du enten bruke ein ferdig silhuett ved t.d. å google, eller du kan lage silhuetten sjølv frå eit bilete.

Denne kattungen fann eg som fotografi ein eller annan stad på nettet, deretter endra eg den litt og laga eg den om til silhuett i fotoredigerings-/teikneprogrammet Paint.net (gratis-program).

Eg har ikkje kattebiletet lenger, så eg viser på eit bilete eg har teke sjølv (Kristiansand Dyrepark):

Juni 141 (2)

Lage silhuett:

-Biletet opnast i teikneprogrammet. Løva opna eg ukomprimert, katten var allereie komprimert.
-Eg lagar eit nytt lag over biletet til å teikna på (“new layer”), slik at eg har “Background” med biletet og “Layer 2” som eit transparent lag oppå.
-Forstørrar så opp biletet og teiknar rundt med pensel/frihand, i passeleg tjukk strek.

Juni 141løve1

-Når ein teiknar kan ein endre streken som ein vil, til dømes har eg berre med det eine frambeinet for å gjere silhuetten ryddigare. Og når noko manglar (bakbein og hale), får ein teikne det inn så godt ein kan.

-Etter at eg har teikna rundt, klikkar eg bort avkryssinga i “background” i “Layers-oversikten”, og dermed visast berre streken rundt:

Juni 141løve2

I teikneprogrammet kan ein endre storleik, spegelvende osv. til ein får det slik ein vil ha det, og så kan ein printe ut teikninga til slutt.

NB: Lag teikninga spegelvendt av det du vil ha på plagget!

Vidare:

-Eg overfører teikning til Vliesofix/dobbeltsidig lim-strykeinnlegg ved å leggje vliesofixen på med papirsida opp, og teikne over strekane.
-Eg klipper ut teikninga grovt, men ikkje inntil strekane. IMG_0377
-Klipper ut ein bit jersey bittelitt større enn vliesofix-biten. OBS: Vliesofixen skal limast på vranga, pass på at du legg papir og stoff rett veg før du klipper. (På biletet under er vranga på stoffet opp).

IMG_0378

Deretter limar eg på vliesofixen med strykejernet, eg legg eit bakepapir i mellom så det ikkje skal kome blyantstrekar på strykejernet.

IMG_0380

Deretter klipper eg ut silhuetten. Eg brukar vanlegvis ei skarp broderisaks til dette, for å få nøyaktig utklipp (saksa på andre biletet nedanfor) . Deretter stryk eg på applikasjonsstoffet der eg vil ha det.

IMG_0384

Påsying:

For å få fint resultat når ein applikerer (både i fast og elasitisk stoff), treng ein ofte stabilisering under. I elastisk stoff som her vil stoffet strekkast og bølgje seg under påsying om ein ikkje har stabilisering under. Denne gongen var applikasjonen såpass stor, og saumane så langt frå kvarandre, at eg valte å stryke strykeinnlegg på baksida som blir ståande permanent, så katten skal bli mindre strekt under bruk og vask. Andre gonger brukar eg riveinnlegg, som er eit papiraktig “stoff” ein legg på undersida, og som lar seg rive vekk etterpå.

IMG_0385

-Jersey raknar ikkje, og ein treng derfor ikkje sy over kanten. Ein rettsaum klarer seg, forutsett at rettsaumen ligg i eit område der det ikkje er noko særleg drag på saumen.

-Når eg syr, brukar eg open applikasjonsfot, slik at eg ser godt kvar nåla går ned i stoffet (ikkje fortvil om du manglar ein slik fot).
-Eg er nøye med å lyfte foten og vri stoffet ofte i staden for å dytte på stoffet med syfoten nede i svingane. Eg innbillar med i allefall at dette gjev betre resultat.

IMG_0386

-Maskina stiller eg inn på å feste tråden i start og slutt av saumen, og å lyfte foten kvar gong eg slepp pedalen (Dette er finesser som ein klare seg utan, men som  gjer det enklare å få fint resultat).
-Bruk ei stinglengde som er såpass kort at du får god kontroll i svingane, men likvel ikkje så kort at du ikkje blir sprø av tidsforbruket ;-) (På katten brukte eg 2.0, og det er veldig kort, tok lang tid…)

IMG_0391

IMG_0392

På dette biletet er det faktisk ein ljos lilla strek langs innsida av saumen, denne er laga av syfoten når syfoten har pressa stoffet under seg (og vil forsvinne raskt, går eg utifrå).

Lykke til!

5 kommentarer:

  1. Utrolig stilig applikasjon! Kul idè å la trådsnellen henge ned slik :) Kjempeflott at du skriver så gode beskrivelser over hvordan du går frem når du lager ting. Lære mange nye gode tips! Takk takk takk!

    SvarSlett
  2. Kjempe bra forklaring, lærer stadig noko nytt og finn ut lure/andre måtar og gjera ting på!:-)
    Katten var kjempe fin!:-)

    SvarSlett
  3. i must try this. this is so nice.

    SvarSlett
  4. Åh, så lett det er når du forklarer det :D. Dette skal jeg definitivt prøve med det første. Har noen puter til Snipp sitt rom som skal pyntes litt opp.

    SvarSlett
  5. Denne katteapplikasjonen var helt herlig!! Håper det er greit at jeg sew-lifted den (kan man si det? Syvarianten av scraplifting?)? Har akkurat oppdaget bloggen din og la den rett i favorittmappen min, fantastisk blogg med mange gode veiledninger! Takk for at du deler!

    SvarSlett

-Kjempekoseleg om du har lyst til å seie hei!
-You're welcome to place comments in english!
-Svenska kommentarer gjör mig glad, danske kommentarer er sjov!
-Ich verstähe auch ein bischen deutsch, doch ist englisch mehr sicher, you're welcome anyway!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...