24.09.2011

Pattern Grading

Pattern grading vil seie å reprodusere eit mønster i andre storleikar. (Kva det heiter på norsk veit eg ikkje.)
DSC_1145
Eg har tidlegare teikna eit genser-mønster som eg er veldig godt fornøgd med, str. 5 år (Dei to grønne genserane i dette innlegget). Det er tid for å sy til årets jolemarknad, og eg kunne tenkt meg å ha mønsteret i fleire storleikar. Det fyrste eg tenkte på, var å teikne nye grunnmønster, men det tar unødvendig mykje tid. Eg fekk dessutan inntrykk av at “original draft” i Joseph-Armstsrong si bok, som eg hadde brukt i utgangspunktet, hadde ulike fasongar i ulike storleikar.

Så kom eg på at Aldrich har eit kapittel om pattern-grading.
DSC_1158
Eg skjøna ikkje denne metoden då eg bladde i boka like etter den hadde kome i hus.  Det er basert på forskjellige punkt med piler på mønsteret, og med instruksjonar som til dømes “2: Measure 6mm (7mm) hor. 1.2 mm (2mm) vert.” Grunnen til at eg misforstod i fyrste omgang, var at ein tar utgangspunkt i at mønsteret ligg på sida, som på biletet, og ikkje oppreist, med hals og skuldre øvst. Dermed blir lengdeaksen på mønsteret horisontal retning, medan breidda blir vertikalt, omvendt av det eg fann intuitivt.

For å teikne mønster i str. 6 år frå str. 5 år, skal det nye punkt 2 ligge der ein kjem når ein går 6 mm mot venstre og  deretter 1,2 mm opp, når mønsteret ligg som på biletet. Og str. 4 år blir 6 mm mot høgre og 1,2 mm ned. Tala i parantes gjeld for større storleikar. NB: Dette er berre eit døme, avstandane varierer frå punkt til punkt på mønsteret, frå storleik til storleik og det er ulike avstandar for ulike design.

Ein annan måte å lage fleire storleikar på, som boka også omtalar, er å teikne ein stor og ein liten storleik på samme ark, t.d. 3 og 6 år. Midtlinja er felles, og mønstera leggast i samme nivå nedst i armhola (punkt 5 på biletet over). Deretter kan ein teikne linjer mellom motsvarande punkt på dei to mønstera, og dele opp linjene i like store delar. I dømet nemnt over deler ein linja i tre ved hjelp av to punkt; eitt for str. 4 år og eitt for str. 5 år.

Nå har eg gensermønster i fire storleikar, og meir pattern-grading kjem det til å bli, på andre mønster som har fungert bra!

5 kommentarer:

  1. Jeg er så imponert over hvor vitenskaplig du går til verks med mønsterkonstuksjonen din! Lykke til med sying til julemarked.
    Ha en fin søndag :)

    SvarSlett
  2. tusen takk for disse tipsene - har linket til deg her: www.kreativnorge.blogspot.com Tone

    SvarSlett
  3. På norsk heter det gradering :)

    SvarSlett
  4. Takk for kjempegode tips, og FOR en inspirerende blogg du har! Jeg har linket til dette innlegget ditt her: http://iriknappoli.blogspot.no/2013/06/kjoler-etter-mnster.html

    SvarSlett

-Kjempekoseleg om du har lyst til å seie hei!
-You're welcome to place comments in english!
-Svenska kommentarer gjör mig glad, danske kommentarer er sjov!
-Ich verstähe auch ein bischen deutsch, doch ist englisch mehr sicher, you're welcome anyway!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...